Aalto-Yliopisto laajentaa MATLAB- ja Simulink-ohjelmistojen käyttöoikeuden opiskelijoiden koteihin

Aalto-yliopistosta tulee ensimmäinen suomalainen oppilaitos, joka antaa mahdollisuuden MathWorks-tuotteiden kotikäyttöön.

Stockholm, Sweden - (13 Dec 2013)

MathWorks ilmoitti tänään, että Aalto-yliopisto laajensi MATLAB- ja Simulink-ohjelmistojen kampuslisenssin kattamaan myös opiskelijoiden kotikäytön. Uusi sopimus perustuu olemassaolevaan kampuslisenssiin, joka antaa kaikille opiskelijoille ja yliopiston työntekijöille käyttöoikeuden kampuksella. Käyttöoikeus sisältää MATLAB- ja Simulink-ohjelmistot, sekä yli 50 muuta työkalua data-analyysia, järjestelmäsuunnittelua, simulointia, automaattista koodin generointia ja verifiointia varten.

Aalto-yliopisto on vuonna 2010 toimintansa aloittanut kolmen yliopiston yhteenliittymä. Siihen liittyivät Helsingin kauppakorkeakoulu, Taideteollinen korkeakoulu sekä Teknillinen korkeakoulu, kaikki alansa johtavia ja tunnettuja yliopistoja.

”Alan johtavien ja Suomen teollisuudessa käytettävien työkalujen tarjoaminen yliopiston työntekijöille ja opiskelijoille on meille erittäin tärkeää,” kertoi Martti Raevaara, Aalto-yliopiston vararehtori. ”MathWorks-tuotteiden ansiosta kurssit ovat interaktiivisempia, ja käytännönläheiset harjoitukset auttavat opiskelijoita soveltamaan teknisiä käsitteitä ja mallipohjaista suunnittelua paremmin sulautettujen järjestelmien toteutuksessa. Näin meiltä valmistuneilla opiskelijoilla on hyvät valmiudet aloittaa työuransa.”

”Opetus, joka yhdistää teoriaa ja tosielämän ongelmanratkaisua, on elintärkeää uuden insinöörisukupolven koulutuksessa,” kertoi Peter Sandberg, MathWorksin tekninen johtaja. ”Aalto-yliopisto käyttää kursseillaan ja laboratorioissaan ohjelmistotyökaluja ja tekniikoita, joita tekniikan alan yritykset ympäri maailmaa käyttävät. Samalla tämä tukee ja valmistelee insinöörilahjakkuuksia vastaamaan tulevaisuuden teknisiin haasteisiin.”

About MathWorks

MathWorks is the leading developer of mathematical computing software. MATLAB, the language of technical computing, is a programming environment for algorithm development, data analysis, visualization, and numeric computation. Simulink is a graphical environment for simulation and Model-Based Design for multidomain dynamic and embedded systems. Engineers and scientists worldwide rely on these product families to accelerate the pace of discovery, innovation, and development in automotive, aerospace, electronics, financial services, biotech-pharmaceutical, and other industries. MathWorks products are also fundamental teaching and research tools in the world's universities and learning institutions. Founded in 1984, MathWorks employs more than 2800 people in 15 countries, with headquarters in Natick, Massachusetts, USA. For additional information, visit mathworks.com.

MATLAB and Simulink are registered trademarks of The MathWorks, Inc. See www.mathworks.com/trademarks for a list of additional trademarks. Other product or brand names may be trademarks or registered trademarks of their respective holders.